Upload af profilbillede.

Gå enten til menuen “Aktivitesstrøm” eller menuen ”Om”, og klik på din avatar og upload herefter dit profilbillede.

skift-profilbillede

For at være en del af Lezzy.dk, skal du lade dig billede validerer, dette gælder både for betalende og gratis abonnenter.

Billede validering.

  1. Start med at sikre dig at din profil er 100% udfyldt.
  2. Upload et profilbillede af dit ansigt.
  3. Gå til ”Billedvalidering”
  4. Upload et billede i samme position, som vist på billedet. (Dette billede vil ikke blive vist offentligt, og vil blive slettet efter valideringsprocessen).
  5. klik i boksen ” Jeg erklærer hermed at billedet er af mig” og tryk ”Indsend”.

Der kan gå op til 48 timer før billedet er valideret, men det går ofte meget hurtigere.

Skift dit coverbillede.

Coverbilledet er det store billede der er øverst på din profil. Du kan vælge at bruge standartbilledet, eller du kan sætte dit eget ind.
Hvis du vil ændre coverbilledet, skal du blot gå til menuen “Aktivitetsstrøm” og klikke på kamera-ikonet i højre hjørne og uploade dit eget billede. 

skift coverbillede

Tekstindlæg

Klik i feltet ”Sig hvad du tænker”, skriv din tekst. Du kan vælge imellem at få vist dit indlæg til Sidens medlemmer, kun venner, kun dig. ”Offentlige” er det samme som ”Sidens medlemmer”.  Tryk herefter ”Send” og dit indlæg vil nu blive vist.

Indlæg

Billedeindlæg

Klik i feltet ”Sig hvad du tænker”, vælg ”Foto” Upload ét eller flere billeder og skriv en tekst. Du kan vælge imellem at få vist dit indlæg til Sidens medlemmer, kun venner, kun dig. ”Offentlige” er det samme som ”Sidens medlemmer”.  Tryk herefter ”Send” og dit indlæg vil nu blive vist.

Bemærk venligst: Maks. billede dimensioner: 4000 x 3000px, Maks filstørrelse: 20MB.

Indlæg

Lydindlæg

Klik i feltet ”Sig hvad du tænker”, vælg ”Lyd”. Du kan nu enten vælge at uploade en lydfil (MP4) eller indsætte et link til en lydfil. Du kan vælge imellem at få vist dit indlæg til Sidens medlemmer, kun venner, kun dig. ”Offentlige” er det samme som ”Sidens medlemmer”.  Tryk herefter ”Send” og dit indlæg vil nu blive vist.

Lydindlæg

Videoindlæg

Klik i feltet ”Sig hvad du tænker”, vælg ”Video”. Du kan nu enten vælge at uploade en video eller indsætte et link til en video, f.eks.  fra YouTube.com eller Vimeo.com. Du kan vælge imellem at få vist dit indlæg til Sidens medlemmer, kun venner, kun dig. ”Offentlige” er det samme som ”Sidens medlemmer”.  Tryk herefter ”Send”.

Bemærk venligst at, der kan gå op til 10 minutter før din video bliver vist, da videoen først skal konvertere i vores system.

Indlæg med baggrund

Klik i feltet ”Sig hvad du tænker”, vælg ”Indlæg med baggrund”. Vælg hvilken Baggrund du ønsker og skriv din tekst på baggrunden. Du kan vælge imellem at få vist dit indlæg til Sidens medlemmer, kun venner, kun dig. ”Offentlige” er det samme som ”Sidens medlemmer”.  Tryk herefter ”Send” og dit indlæg vil nu blive vist.

Indlæg med baggrund

Afstemning

Klik i feltet ”Sig hvad du tænker”, vælg ”Afstemning”. Ændre teksten på ” ”Mulighed 1” og ”Mulighed 2”, hvis du har brug for flere muligheder, skal du blot klikke på ”Tilføj ny valgmulighed”. Vælg herefter det skal være muligt at vælge mere end én valgmulighed. Skriv en tekst til din afstemning, så brugerne forstår, hvad din afstemning går ud på. Du kan vælge imellem at få vist dit indlæg til Sidens medlemmer, kun venner, kun dig. ”Offentlige” er det samme som ”Sidens medlemmer”.  Tryk herefter ”Send” og din afstemning vil nu blive vist.

Afstemning

GIF-indlæg

Klik i feltet ”Sig hvad du tænker”, vælg ”GIPHY”.  Brug søgefeltet til at finde et passende GIF-billede. Bemærk at du skal bruge engelske søgeord, for at få de flest relevante resultater. Skriv en tekst til dit GIF-billede. Du kan vælge imellem at få vist dit indlæg til Sidens medlemmer, kun venner, kun dig. ”Offentlige” er det samme som ”Sidens medlemmer”.  Tryk herefter ”Send” og dit GIF-billede vil nu blive vist.

GIF-indlæg

 

Tilføj en ven

Gå til ”medlemmer” i den anden øverste menu. Find personen du ønsker at være ”venner” med, du eventuelt bruge søgefunktionen. Når du har fundet personen, kan du se, om i har fælles venner, hvor mange der følger personen, og om du følger personen. Klik på ”Tilføj ven” og det er nu op til den anden om, din anmodning kan accepteres.

Vi anbefaler at, hvis du ikke kender personen at, du nøjes med at følge vedkommende.

Hvis du oplever uønsket kontakt fra en anden bruger, kan du blokere vedkommende. Hvis vedkommende har været grov og krænkende kan du også vælge at anmelde vedkommende. Lezzy.dks administratorer vil efterfølgende vurdere en passende konsekvens for vedkommende. Lezzy.dk er meget konsekvente, da vi ikke accepterer nogen form for chikane af vores brugere.

Blokering af bruger.

  1. Gå til den pågældende profil.

2. Klik på de tre prikker i coversektionen.

bloker eller anmeld bruger

3. Klik på ” Bloker bruger” eller ”Anmeld bruger”.

4.  Hvis du vælger at anmelde, skal du vælge en årsag fra menuen og komme med en beskrivelse af situationen.

Hvis du vurderer at, et indlæg krænker dansk lovgivning eller lezzy.dks regelsæt, bør du altid anmelde det til os. I særlige grove sager vil vi altid politianmelde det.  Det er hurtigt og nemt at anmelde et indlæg/statusopdatering.

Anmeld.

  1. Klik på de tre prikker i højre hjørne af indlægget.
    Anmeld indlæg
  2. Tryk anmeld og vælg årsag.
  3. Lav en kort beskrivelse.
  4. Klik på ”Indsend rapport”

Tilmeld dig en gruppe

Gå til ”Grupper” i den anden øverste menu. Alt efter om gruppen er privat eller åben skal du ansøge om medlemskab. Hvis gruppen er åben, klikker du blot på ”Deltag” og du er nu med i gruppen. Husk at holde dig orienteret om gruppens regler. Under alle omstændigheder gælder Lezzy.dks regler som en overordnet ramme for reglerne.

Hvis gruppen er privat, skal du anmode om deltagelse ved at klikke på ”Anmod om deltagelse”. Det er nu op til ejeren af gruppen at afgøre om du kan blive medlem.

Hvis du fortryder din ansøgning om medlemskab, inden du er blevet godkendt, skal du blot klikke på gruppen og trykke på ” Annuller anmodning om tilmelding”

Typer af grupper

På Lezzy.dk kan du oprette dine egne grupper og du kan enten lave dem åbne, private eller hemmelige.

 

  • Åbne grupper:

Ikke-medlemmer kan se gruppen og dens indhold, men kan ikke selv poste i gruppen. Ikke-medlemmer kan blot klikke på ”deltag”- og de vil blive medlem af gruppen.

 

  • Private grupper

Ikke-medlemmer kan se gruppen, men ikke dens indhold, og skal inviteres eller anmode om at blive medlem.

  • Hemmelige grupper

Ikke-medlemmer skal inviteres og de kan slet ikke se gruppen.

 

Sådan opretter du en gruppe:

  1. Gå til ”grupper i anden øverste menu og klik på ”Opret Gruppe”.

  2. Giv gruppen et navn der er beskrivende. Under ”Beskrivelse”, beskriver du mere uddybende om, hvad formål gruppen har og eventuelt gruppens regler. Husk at under alle omstændigheder gælder Lezzy.dks regler, disse kan aldrig ophæves. Hvis indholdet i gruppen bliver af seksuel karakter, skal dette stå i beskrivelsen.

  3. Vælg nu den kategori der beskriver gruppen bedst. Husk at hvis gruppen kommer til at indeholde nøgenhed og seksuelt indhold, skal du vælge kategorien ”NSFW”.
  1. Vælg privatliv (Åben, Privat, eller hemmelig). Se beskrivelse længere oppe i teksten.

Ændre på de e-mails og notifikationer du får.

Hvis du føler at, du får for mange e-mails og notifikationer, kan du administrere de notifikationer du modtager her på siden, og de e-mailbeskeder du modtager om seneste aktivitet, anmodninger, syntes godt om og meget mere. Du kan administrere begge dele ved at gå til ”Om” i venstre menu og klikke på menuen ”Notifikationer”. 

e-mails og notifikationer

Sådan opretter du et onlineevent/webinar med Zoom.

Lezzy.dk og Zoom snakker sammen.

Du kan integrere din Zoom-konto og oprette, administrere møder, webinarer og online events fra Lezzy.dk. Du kan herefter fremhæve begivenheden som virtuel i eventfunktionen. De andre brugere kan tilmelde sig og gå direkte til dit onlineevent/webinar, på Zoom, direkte fra dit eventopslag her på siden.

Sådan integrerer du Zoom med din brugerkonto på Lezzy.dk. Hvis ikke du har en Zoom-konto, skal du starte med at oprette en gratis konto her.

  1. Gå til Zoom developer.
  2. Klik på ”Build App” og log ind.
  3. Vælg ”JWT” og navngiv app’en efter eget valg.
  4. Udfyld de påkrævede oplysninger og klik ”Continue”.
  5. Du kommer nu til en side, hvor din unikke API key og app secret står. Klik ”Continue” og klik ”Continue” en gang til.
  6. Du bør nu få en besked om at din app er aktiv. 
  7. Gå nu til ”App credentials” for at komme tilbage til din API key og App secret.
  8. Log ind på Lezzy.dk i en ny fane, og gå til kontrolpanelet.
  9. Indsæt nu din API key og App secret i formularen og udfyld resten af oplysningerne og klik på ”Gem indstillinger”.
  10. Din Zoom konto er nu tilsluttet.

Bemærk at, ovenstående skal kun gøres én gang. Har du har integreret din Zoom tidligere, kan du gå direkte videre til de næste punkter.

 

Sådan opretter du et Zoom-møde på Lezzy.dk.

  1. Gå til “Tilføj Zoom-møde”.
  2. Udfyld oplysningerne om dit Zoom møde. Bemærk venligst at, hvis du har en gratis Zoomkonto er der nogle af mulighederne du ikke kan få gavn af, ligesom at et Zoom-møde maksimalt kan vare 40 min. med en gratis konto. Du kan opgradere din Zoom-konto her. Bemærk også at det ikke er ok at sætte zoom til at optage mødet uden at du har gjort tydeligt opmærksom på det.
  1. Klik ”Send”

Sådan opretter du et eventopslag med dit Zoom-møde.

Du har nu integreret din Zoom konto med din Brugerkonto på Lezzy.dk, og du har oprettet et onlineevent. Dit onlineevent er ikke synligt for andre, før du opretter et eventopslag. 

  1. Gå til ”Eventkalender” under din profilmenu til venstre.
  2. Klik på ”Opret”.
  3. Udfyld de påkrævede felter. Husk at vælge ”Online event”.
  4. Under ” Zoom-møde / webinar (valgfri)” vælger du det Zoom møde som du ønsker at få vist.
  5. Klik på ”Forhåndsvisning” for at se, hvordan opslaget kommer til at se ud.
  6. Klik på ”Rediger event”, hvis du ønsker at redigere mere, eller klik på ”Indsend Event” for at indsende dit event til godkendelse hos os. Bemærk venligst, at dit event ikke bliver synligt, før vi har godkendt det. Der kan gå op til 24 timer, før dit event er godkendt, men ofte vil de ske i løbet af et par timer.

Du har mulighed for at, oprette et event og modtage tilmeldinger. Andre brugere kan tilmelde sig og se hvem der ellers deltager. Du har efterfølgende mulighed for at, administrere dine events fra dit eget kontrolpanel.

Opret et live event

  1. Gå til events i venstre menu.
  2. Klik på ”Opret”
  3. Giv dit event et beskrivende navn.
  4. Vælg eventtype og kategori.
  5. Vælg ”Nej” ved ”Online Event”
  6. Skriv adressen på stedet, hvor dit event bliver afholdt.
  7. Upload et banner for dit event (JPG, JPEG eller PNG), maksimal filstørrelse er 1 GB.
  8. Under ”Beskrivelse” præsenterer du dit event.
  9. Under ”Registrerings- e-mail/URL” kan du enten vælge at, skrive en mail som de andre brugere kan skrive til for at tilmelde sig, eller du kan vælge at indsætte en url til en tilmeldingsformular, hvor du eventuelt kan modtage betaling.
  10. Du har mulighed for at uploade en præsentationsvideo (Valgfrit)
  11. Vælg startdato, starttidspunkt, slutdato og sluttidspunkt.
  • Vælg om dit event er gratis eller betalt, og skriv prisen, hvis dit event er betalt.
  • Vælg en dato for seneste tilmeldingsfrist (valgfrit).
  1. Hvis du er en etableret arrangør og/eller planlægger at afholde flere events, kan du oprette dig som arrangør, give flere detaljer om dig selv eller dit firma (valgfrit).
  • Du kan også oprette et venue/mødested, hvis du ejer et sted, eller planlægger at, bruge det samme sted igen (valgfrit). Her kan du give nogle flere oplysninger om stedet. Husk at hvis du bruger logo og billeder fra et venue, skal du enten være ejer af stedet, eller have fået tilladelse til at bruge disse materialer.
  1. klik på forhåndsvisning for at se, hvordan dit opslag ser ud.
  2. Klik ”Indsend når dit opslag er færdigt. Der kan gå op til 24 timer før dit opslag er godkendt og bliver vist.

Når dit event er synligt.

Når dit event er synligt, kan de andre brugere tilmelde sig dit event og vise de andre, at de deltager. Du kan altid administrere dine events fra dit eventpanel ved at klikke på ”Events” i venstre menu og herefter klikke på ”Administrere”.  

Vi arbejder i øjeblikket på en løsning, der gør det muligt for dig at tage betaling for dit event, direkte på Lezzy.dk.

 

Det er muligt at oprette en salgsannonce, helt gratis, på Lezzy.dk. Vær dog opmærksom på at, når du opretter en salgsannonce, at du også deler dine kontaktoplysninger med andre brugere på Lezzy.dk.

Det er endnu ikke muligt for vores brugere at modtage betalinger over Lezzy.dk, men det er noget vi arbejder på at kunne tilbyde. Derfor er du nødt til at dele dine kontaktoplysninger, så du sammen med en eventuel køber, kan lave aftaler om betaling og levering. Lezzy.dk fraskriver sig et hvert ansvar for handler, der er begået mellem to brugere af Lezzy.dk.

Opretning af salgsannonce.

  1. Gå til ”Annoncer i anden øverste menu, og udfyld alle påkrævede felter.
  2. Upload et billede af produktet.
  3. Klik på ”Forhåndsvisning” for at få vist din annonce og klik indsend når du er tilfreds.
  4. Vi gennemgår nu din annonce, før den bliver vist. Der kan gå op til 24 timer før din bliver vist på siden.  

Forhåbentligt bliver Lezzy.dk dit yndlingsmødested for LGBTQIA+ personer, hvilket vil gøre at du kommer til at bruge mange timer her. Derfor har vi tænkt på at beskytte dine øjne. Det hvide lys kan være hårdt for dine øjne og det kan også blive svært at falde i søvn, hvis du lige skal kigge, inden du skal sove. Derfor har vi lavet en funktion, hvor du kan skifte til et mørkt lystema.

Sådan skrifter du lystema.  

  1. Gå til ”Præferencer” i venstre menu.
  2. Scroll ned til du finder ”Tema”.
  3. Vælg mellem lys og mørk.
Mørkt tema

Mørkt tema

lyst tema

Lyst tema

Se hvilke oplysninger vi har om dig. 

Ifølge datatilsynet har du krav på at få at vide, hvikle oplysninger vi har om dig.  Vi følger datatilsynets retningslinger på området. Gå til din Menuen “Om” og “Konto”. Klik på “Eksporter mine communitydata” og indtast din adgangskode. Der vil nu gå op til 10 minutter, hvorefter systemet har oprettet filerne med alle dine data. Du vil modtage et en mail med et link til datafilerne. For at beskytte dine personlige oplysninger vil du blive bedt om at indtaste din adgangskode igen, herefter kan du downloade filerne.

Dine Data

Gå til menuen “Om” og klik på “Konto” klik herefter på “Slet” under “profilsletning”.
Sletning af din konto vil deaktivere din profil og fjerne dit navn og foto fra de fleste ting, du har delt. Nogle oplysninger kan stadig være synlige for andre, såsom dit Brugernavn på deres venneliste og meddelelser, du har sendt.

Hvis du ikke fik svar på dine spørgsmål, er du velkommen til at skrive til vores support.

Skriv til vores support på: support@lezzy.dk

© Copyright 2022 Lezzy.dk

Lezzy.dk er en del af Appinvent.dk CVR: 37631035